lørdag den 25. april 2009

Vandvittigt

jeg har et eller andet van(d)vittigt forhold til vand.

Der er intet så smukt og beroligende som at se på vand. Eller hav. Og jeg elsker at sejle. Eller gå tur i regnvejr. Men jeg kunne aldrig drømme om at svømme i havet. Eller i hvert fald ikke, hvis jeg ikke kan bunde. Eller se havbunden. Og så skal vandtemperaturen gerne være over 25 grader Celsius. Så det er ikke særlig tit jeg kommer i vandet her i DK.

Og er jeg udenlands, foretrækker jeg at hoppe i poolen frem for havet. Hvilket jeg så til gengæld gerne gør igen og igen.

Måske er det alt det salt et eller andet fjols engang i tidernes morgen valgte at hælde i havet, og det så derefter spredte sig til hele verdens have. Eller noget.

Det er lidt ligesom med stranden. Der er der alt dét der sand, der klistrer sig fast overalt på én. Det er frygtelig irriterende.

Eller også er jeg i virkeligheden en vandskræk vandhund.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar