lørdag den 11. juli 2009

Rigtige venner

Dorthe om venskaber

Aj jamen for dælen da osse. Jeg har glemt at skrive indlæg til i dag. Men så er det godt, man har nogle dejlige venner, der kan minde en om det.

Jeg tager dog ingen ansvar for indlægget i dag. Havde quiz og drinks aften med en flok. En veninde og to nye bekendtskaber. Allesammen meget underholdende. Og jeg kom sent hjem.

Jeg har masser af venner. Facebookvenner. Pt. er der 177 af slagsen.

Men af rigtig venner, dem man hænger ud med og er fortrolige med, er der få. Jeg har aldrig haft en masse venner. Eller omgangskreds. Men holder mig til en lille flok af skønne venner, som jeg holder meget af.

I flokken udskiftes medlemmerne ind i mellem. Nogen får kæreste og børn og andre interesser. Andre gange glider venskaber ganske langsomt ud.

Jeg har ingen barndomsveninder. Og selvfølgelig ville det have været sjovt at have haft en veninde, der har fulgt én hele livet. Men der har bare ikke været nogen, hvor vi er gået i samme retning. Og når det, man taler om, kun går på, hvad der skete dengang, og ikke har noget tilfælles, så glider venskaberne ligeså langsomt ud. Og jeg ser egentlig heller ingen grund til at blive ved med at svælge i fortiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar