lørdag den 30. maj 2009

Knock out

Maj om undtagelsestilstand

For et års tid siden oplevede jeg noget rigtig ubehageligt. Jeg vidste godt, at jeg havde en masse dumme stresssymptomer, og prøvede så vidt muligt at slappe af og sove, når jeg havde fri (søvn var heldigvis ikke noget problem), men det er ikke bare så'n at slippe af med.

.. og en dag, da jeg blev briefet på en ret simpel opgave på arbejdet, lukkede hele kroppen ned - ganske enkelt! Ikke ment på den måde, at jeg faldt om eller noget, men hjernen slukkede, jeg fattede ikke en bjælde af hvad der blev sagt til mig, korrespondance jeg skulle læse var en stor omgang volapyk, og så begyndte jeg at tude.

Men det var ganske enkelt information overload i forhold til, hvad der allerede befandt sig i mit lille knappenålshovede, og kroppen gik i en eller anden form for undtagelsestilstand. Det var så ganske ubehageligt, og jeg blev sgu oss ret nervøs. Alligevel sad jeg på kontoret igen dagen efter - dog nogenlunde fredet for telefoner. På intet tidspunkt sygemeldte jeg mig. Det burde jeg nok ha' gjort, når jeg tænker tilbage, og det endda længe før denne episode

Heldigvis er jeg, med proffessionel hjælp, sluppet af med stressen. Engang imellem viser den sit grimme ansigt, men så handles der også derefter (sagde hun og klappede sig selv på skulderen)

.. og nu vil jeg i øvrigt holde en velfortjent - dog lidt forkortet pinse. Tager lige på arbejde nogle timer mandag...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar