lørdag den 4. april 2009

Så er der udsalg - igen....

Dorthe om udsalg


Jeg blev lidt skuffet, da jeg så beskrivelsen af ugens ord, for jeg havde lagt op til den store fine historie om sale. Betydende rum. Eller not.



Jeg syntes, det er lidt underligt at bruge det engelske udtryk “Sale” frem for det ellers ganske udmærkede danske “Udsalg”. Der er jo sprogforskere, der mener, at det danske sprog vil forsvinde. Og selvom det først vil ske om rigtig mange år, så kan vi vel lige så godt bruge de danske ord, så længe de er her?



Udover bogudsalget, holder jeg mig fra udsalg. Ikke fordi jeg ikke gider dem, men fordi jeg har en tendens til at glemme, at de er der. Jeg kommer f.eks. altid i tanke om januarudsalget en uges tid efter, at de er stoppet. Farer ud af døren for at finde noget helt fantastisk alle andre ikke har fundet endnu. Og undrer mig derefter over, hvor pokker alle udsalgsskiltene er henne.

Måske hænger det også lidt sammen med mit “nej tak til reklamer”-skilt på min postkasse?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar