lørdag den 11. april 2009

Den værste opringning

Maj om afmagt

En sen aftentime for nogle år siden, fik jeg en opringning af en person jeg ikke kendte. Stemmen i den anden ende sagde følgende:

"Du kender mig ikke, men jeg kender din mor. Hun har her til aften haft det rigtig dårligt. Har haft en del smerter i brystet/hjertet. Vi fik hende afsted til hospitalet, og det viste sig, at der var noget galt med hendes hjerte."

.. der sad jeg så - helt alene og fik den besked. Vidste ikke hvad jeg skulle gøre eller sige - jeg tror faktisk ikke jeg sagde særlig meget, var vist tæt på en tilstand af chok! Efter den "lange" forklaring om, at der var noget galt med min mor, sagde hun endelig:

".. men hun har det godt nu, og hun vil gerne have i kommer op til hende"..
(OK! kunne hun måske ha' startet med at sige det?)

Fik vækket min søster og svoger, og sammen var det afsted til hospitalet. Hun så så lille ud, som hun lå der i hospitalssengen, men det var dejligt at se, at hun efter omstændighederne havde det godt, og har heldigvis haft det godt siden, men ØV! hvor var det bare den værste aften, og den værste opringning..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar