onsdag den 15. juli 2009

Spin, spil og kærlighed

Anne om politik

Hvis jeg skal sende et godt råd i retning af Christiansborg, er det, at i stedet for at bruge ressourcer på at finde de helt rigtige spindoktorer, kan de bare dykke ned i en hvilken som helst middelstor venindeflok og finde de bedste rådgivere, der findes.

Her planlægges spil, der får Kurt Thorsen til at ligne en slidt bingobrik. Der fortolkes, analyseres og videreformidles i sådan en grad, at manden, der ikke engang var klar over, at han var interesseret i en af veninderne fra flokken, pludseligt ikke kan leve uden hende.

Bevares, der misforstås og overfortolkes også en del. Men det bruger de vist allerede på Christiansborg, sååå…

Personligt kan jeg slet ikke undvære min lille flok af rådgivere. Det bedste er, at de er så forskellige, at man får forskellige fortolkninger på det, man serverer for dem. Men i en god sags tjeneste kan jeg måske overveje at låne en af dem ud. Det vil også give mig god mulighed for at lobbye for, at der kommer en lovgivning mod ulykkelig kærlighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar