lørdag den 6. juni 2009

Miljøskadet

Maj om hygge

Stik mig en pose fyrfadslys, og den er brugt inden aftenen er omme (OK! overdrivelse fremmer forståelsen, men det er tæt på). For mig er hygge levende lys, og masser af dem. Nogle gange - i de triste mørke vinteraftener - kan jeg godt finde mig selv i supermarkedet - overvejende om jeg egentlig mest har brug for mad, eller for levende lys (lysene vinder faktisk oftest).

Og det er min mors skyld! Min hyggefis-faktor er klart vand ved siden af hendes. Der har altid emmet af hygge og varme, hvor hun er - selv hendes bil er hyggelig. Og hvis man lige svinger forbi hendes hyggelige hjem, disker hun altid op med et eller andet - kaffe, cola, en friskbagt bolle - you name it, she's got it!

Og kommer man forbi, når det er ved at være spisetid, jamen så smider hun da lige en ekstra "lille fugl" (som hendes nok nær yndligsspise poussin er blevet døbt) i gryden, og vupti - dinner's ready. Bordet er altid veldækket, også selvom hun spiser alene, og man ser aldrig en gryde på hendes bord (undtagen hvis det er fondue, men det laver hun alligevel aldrig).

Og alle de ting har jeg arvet, og jeg elsker det. Jeg elsker at hygge om både mig selv, men bestemt også mine gæster. Vimser dog ikke rundt hele tiden - jeg vil også ha' tid til at snakke med dem, jeg nu engang har besøg af - det er jo den største del af hyggen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar