fredag den 22. maj 2009

Svært

Stine om tillid

Jeg har det svært med tillid. Ofte er det som om, jeg synes, at jeg kun kan regne med mig selv. Især når noget går galt, og jeg har brug for andre.

Jeg ved egentlig ikke, hvad jeg er bange for. Jeg har vist heller aldrig rigtig efterprøvet det.
Er det en frygt for at blive svigtet? Er det angst for at få bekræftet, at jeg og alle andre grundlæggende er alene, uanset hvad jeg og alle andre gør? Eller er det bare en fjollet stolthedsangst over at vise, at jeg har brug for hjælp.

Jeg kan godt lide at hjælpe andre, og jeg fortæller ofte mine venner, at de endelig skal komme til mig, hvis der er noget.

Men når det kommer til at bede om hjælp, kan jeg simpelthen ikke kvække så meget som et lille ”villeduikkenokværesåvenligligeatlyttetilmignu” frem. I stedet trækker jeg mig ind i min egen verden og fortvivles.

Måske mangler jeg bare en helt basal tro på, at der faktisk ER hjælp at hente. Og det er måske dumt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar