fredag den 6. marts 2009

Jeg ender garanteret med at dø alligevel

Stine om sundhed

Det er virkelig svært at vælge et emne til den her blog, der kan få flere dårlige undskyldninger til at sprøjte ud af mig. Jeg er helt åndssvagt usund. Jeg ved det godt, og et eller andet sted har jeg da også dårlig samvittighed over det.

Men det er bare gået så godt så længe. Jovist er jeg lidt bred over måsen, men det er ikke noget, der generer mig synderligt. Og ja ja, ind i mellem får alle mine cigaretter mig til at hoste, lige som jeg godt kan blive flov over, hvor nemt jeg bliver forpustet.

Det er bare sådan, at alt i alt har jeg det godt. Og jeg er desværre fra den generation, der ikke sådan rigtigt tror på, at jeg kan blive gammel eller ligefrem dø. Altså rent hjernemæssigt ved jeg det godt, men skal jeg være helt ærlig, er det for urealistisk at tro på. Selvfølgelig er jeg evigt ung. Min fornuft fortæller mig naturligvis, at jeg virkelig burde tage mig noget så grusomt sammen og hive nogle points hjem på sundhed. Det sker bare ikke, for jeg kan ikke rigtigt fatte, at det ikke kan blive ved med at gå at spise slik til aftensmad og drikke kaffe til morgenmad (altså det gør jeg heller ikke hver dag, så var jeg nok død).



Gammelt billede, men bemærk, at det er "rigtig" mad og ikke slik, jeg gufler

Så hvad skal jeg med alle de dårlige undskyldninger? De er ret nødvendige, når folk sidder og praler med, hvor sunde de er. Det er nemlig übercool at være sundere end sund. Så helseagtig, at man ligner en frodig græsmark inden i. Jeg ligner nok mere et neonfarvet atomkraftværk inden i. Jeg gider ikke sidde og undskylde for andre, for jeg kan jo godt stå inde for, hvordan jeg lever. Jeg skal bare lige have undskyldningerne på hånden for mig selv, så jeg ikke lige pludselig indser, at jeg måske bliver syg HVIS jeg skulle gå hen at blive gammel eller måske endda dødelig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar